Huis van Eden

Mijn foto
Tremelo, Vlaams-Brabant, Belgium
Merkte je, nadat je reeds hulp gezocht had, dat praten alleen niet voldoende was, dan kan ik wellicht iets voor jou betekenen. Ik begeleid jou door aangepaste yoga-, ademhalings-, relaxatie-, meditatie en creatieve oefeningen te geven naar gelang je noden. Ook kunnen Reiki sessies aan te pas komen. De verschillende workshops aan de welke je kan deelnemen hebben een sterk helend effect op het lichaam, de emoties, de psyche en op spiritueel vlak. Hou ook mijn website www.huisvaneden.be in 't oog voor de gastactiviteiten. Elk gastactiviteit is een mooie aansluiting op mijn werk en op jouw welzijn. Ben je geïnteresseerd? Neem gerust contact op.

zondag 1 november 2015

Wat gebeurt er als je (te veel) rekening houdt met wat anderen zouden zeggen of denken?

Ik wandelde langs de Dijle en peinsde over hetgeen ik zou schrijven. Toen keek ik naar de Dijle. Ik werd getroffen door haar rustige stroming, haar geur, haar kleur en haar weg. Dat inspireerde mij om het volgend artikel te schrijven. Gelukkige had ik mijn smartphone bij en sprak ik onmiddellijk mijn artikel in waarvan je hieronder de transcriptie leest.

PS: Er is nog plaats voor de aromatherapie cursus

PSS: Mis het kristallen klankschaal concert niet!



***      ***      ***

Het water vloeit en stroomt naar eigen goeddunken.
Door niets laat ze zich tegenhouden.
Ze stroomt over.
Ze stroomt rond.
Ze stroomt onder.
Ze stroomt door.
Ze stroomt daar waar een weg is.
Vrij en rustig stroomt de Dijle.
De dieren vinden hun plek in en rond het water.
Haar oevers een plek vol leven.


Laat je emoties stromen. Blijf niet in je denken staan. In je denken blijven, is stil blijven staan.
Voel wat er in jou stroomt:
- je denken,
- je gevoelens,
- je energie,
- je bloed,
- je zuustof.
Daar waar een blokkade is, is er een stress.
Laat de stress los en alles stroomt weer zoals het hoort.

Wees zelf als een rivier en stroom.
Meer wordt er niet verwacht.
Maar dan wel je eigen stroom volgen.
Niet de stroom van iemand anders.

Ieder rivier, iedere beek heeft een eigen stroming, een eigen ritme, een eigen weg.
Zo ook ieder mens heeft een eigen ritme en een eigen weg te volgen.
Door te willen stromen zoals een ander, blokker je je eigen stroming.
Blokker je helemaal, dan word je een dood, stilstaand water.
Het is nooit de bedoeling dat de mens een donkere, stinkende poel wordt.

Wees fris.
Wees passioneel.
Stroom.
Heb vreugde

Vreugde is de stroming.





Door je in te schrijven voor de eZines en de gratis eBoeken, krijg je automatisch de tips die bij de artikels horen. Tips die je helpen om je goed te voelen in je vel en om de teugels over je eigen leven in handen te hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten