Huis van Eden

Mijn foto
Tremelo, Vlaams-Brabant, Belgium
Merkte je, nadat je reeds hulp gezocht had, dat praten alleen niet voldoende was, dan kan ik wellicht iets voor jou betekenen. Ik begeleid jou door aangepaste yoga-, ademhalings-, relaxatie-, meditatie en creatieve oefeningen te geven naar gelang je noden. Ook kunnen Reiki sessies aan te pas komen. De verschillende workshops aan de welke je kan deelnemen hebben een sterk helend effect op het lichaam, de emoties, de psyche en op spiritueel vlak. Hou ook mijn website www.huisvaneden.be in 't oog voor de gastactiviteiten. Elk gastactiviteit is een mooie aansluiting op mijn werk en op jouw welzijn. Ben je geïnteresseerd? Neem gerust contact op.

vrijdag 18 september 2015

Het verhaal van de Engel

Er was eens een mooie engel. De engel had een goed leven en toch was hij af en toe ontmoedigd en ja, zelfs treurig. Waarom? Hij wist het zelf niet. Wie was hij? Wat deed hij? Wat was zijn taak? Ach, alles lag in zijn handen, maar hij zag het niet. Hij was er blind voor.

God keek meewarig naar hem. "Engel", vroeg God, "wat wens je?"

"God" antwoordde de engel, "ik wil mijn taak kennen."

God antwoordde: "Ga heen en verken de wereld, gaandeweg zal je je taak ontdekken."

De engel vertrok en de weg bleek veel langer en moeilijker te zijn dan hij dacht. Nu had hij redenen om te twijfelen en ongerust te zijn: hij had zijn God uit het oog verloren.

Op een dag herkende hij het goddelijk Licht. Hij haastte er zich naar toe, struikelend over de verschillende obstakels. Niets kon hem nog tegenhouden om naar Huis te keren.

Als hij eindelijk God terugzag, zei de engel: "God, hier leg ik al mijn kunnen en mijn kennis in Uw handen. Mijn leven behoort U toe."

(Marleen Crabbe - 1999)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten